• Sportclub Neede verliest mede door discutabel doelpunt van Rood Zwart

7 nov 2022
  • NEEDE - Zes competitiewedstrijden, zes nederlagen en een plek onderaan de ranglijst in de vierde klasse B. Het zijn de harde feiten waar Sportclub Neede op dit moment mee te maken heeft. Ook Rood Zwart wist te winnen van de ploeg van trainer Colin Stokkers.

Dylan ter Laak 07-11-22, 11:01

Er heerst deze zondagmiddag veel frustratie na afloop van de wedstrijd op Sportpark ’t Haantje. Niet zozeer vanwege de nieuwe nederlaag van Sportclub Neede, maar wel vanwege de manier waarop deze tot stand kwam. Vlak na rust opende Rood Zwart namelijk op discutabele wijze de score. De bal leek over de achterlijn, er werd gevlagd door de grensrechter van Neede, maar scheidsrechter Bos liet het spel doorgaan. Rood Zwart profiteerde hiervan en kwam zo op voorsprong.

Op het moment zelf, maar zeker ook na afloop, zorgde het voor veel irritatie en ergernis bij alles en iedereen van Neede. „De beslissing bij de 1-0 was gewoon schandalig en meer heb ik er niet over te zeggen”, zegt trainer Colin Stokkers. „We speelden een goede eerste helft en hadden het zelfs verdiend om te winnen.”

Maar die overwinning kwam er dus niet. Kort voor het eindsignaal maakte Rood Zwart met de 2-0 een einde aan de onzekerheid en was de nederlaag voor Neede niet meer te vermijden. „De 2-0 was eigenlijk alleen voor de statistieken. Het was gewoon erg frustrerend.”

Veel pech

Na zes wedstrijden in de vierde klasse B staat de teller dus nog altijd op nul punten voor Neede. Maar waar ligt dat aan? Volgens Stokkers heeft het veel te maken met pech. „We zitten op dit moment in de hoek waar de klappen vallen, zoals dat heet”, vertelt hij. „Van alle wedstrijden die we verloren hebben, was eigenlijk alleen de nederlaag bij Victoria terecht. In die wedstrijd scheurde onze aanvoerder ook nog eens zijn kruisbanden. Het blijft zich dus allemaal maar opstapelen.”

Tijdens de wedstrijden gebeurt er volgens de oefenmeester steeds hetzelfde. „We voetballen leuk mee elke keer, maar we winnen niet”, aldus Stokkers. „Tegen Rood Zwart was dat zo, maar vorige week ook bij Eibergen. Toen maakten we nog drie persoonlijke fouten. Hoe het nu is gegaan, is gewoon doodzonde.”

Vierde klasse waardig

Heel anders ging het in de tijd dat Stokkers zelf nog actief was als speler voor Sportclub Neede. Vijftien jaar lang maakte hij deel uit van het eerste elftal van de vereniging. „Vooral qua resultaten is er een verschil met nu en met mijn tijd als speler. Toen speelden we altijd in de derde klasse en nu is dat dus de vierde klasse. We zijn de vierde klasse ook echt wel waard, hoewel je dat misschien niet zou zeggen. We laten goede dingen zien, maar we verliezen alles.”

Geen negativiteit

Van negativiteit bij de selectie en de staf is ondanks de zes opeenvolgende nederlagen geen sprake. „Van de week hebben we nog allemaal om tafel gezeten. Tussen de groep en mij zit het in elk geval wel goed. Met de groep zelf zit het ook goed. De neuzen staan allemaal dezelfde kant op. We werken en trainen er allemaal ook hard voor.”

Om wedstrijden te winnen en de weg omhoog in te zetten, is er volgens Stokkers geen verandering nodig binnen de selectie. „We moeten gewoon zo blijven spelen als deze zondag”, zegt de oefenmeester. „We krijgen genoeg kansen, alleen we moeten onszelf wel een keer gaan belonen.”

Sportclub Neede - Rood Zwart 0-2
    Zondag, vierde klasse B

Score: 47. Linderman 0-1, 90+2. Ros 0-2
    Sportclub Neede: Wegdam, Kurz, Leferink, Heijdemann, Markerink, P. Smit, Leppink (83. Ten Hoopen), J. Smit, Warnar, Klein Bruinink, W. Meeringa (83. Reesink).
    Scheidsrechter: Bos.
    Gele kaarten: Heijdemann, Reesink.
    Toeschouwers: 70.