• De JO13-1 van Sportclub Neede speelt vrijdagavond op sportpark ’t Haantje een oefenwedstrijd tegen de meiden van MVVA MO13. MVVA staat voor Meiden- en Vrouwenvoetbal Achterhoek.

Deze oefenwedstrijd wordt een bijzondere wedstrijd voor Emma Ebben (zie foto). Zij speelt wekelijks haar wedstrijden mee met Sp. Neede JO13-1 en traint en speelt daarnaast ook bij MVVA.

Wil je zien hoe onze Needse talenten het ervan afbrengen tegen de talentvolle meiden van MVVA? Kom dan vrijdagavond naar Sportpark ’t Haantje, de wedstrijd begint om 18.30 uur. Tot dan.

Hieronder nog een korte uitleg over de talentenacademie MVVA.

MVVMeiden- en Vrouwenvoetbal Achterhoek:

De tijd dat voetbal alleen iets voor mannen was, is eigenlijk al lang verleden tijd. Het aantal voetballende meiden en vrouwen stijgt al jaren, ook in de Achterhoek! Veel clubs in de Achterhoek hebben het meiden- en vrouwenvoetbal omarmt en dat is een mooie ontwikkeling. De toestroom van vrouwelijke leden is een enorme kans voor verenigingen, maar hoe zorg je er als club voor dat iedere voetbalster op haar eigen niveau kan voetballen? Hoe zorg je er als club voor dat een talent genoeg uitdagingen krijgt? Met circa 5500 voetballende meiden en vrouwen is het eigenlijk 'gek' dat er geen doorgroeimogelijkheden zijn voor voetbaltalenten in de Achterhoek. Tijd om hier verandering in te brengen! Om talentvolle meiden uit de Achterhoek ontwikkelingsmogelijkheden te bieden is MVVA in 2019 opgericht met als doel om het meiden- en vrouwenvoetbal in de Achterhoek kwalitatief te laten groeien. MVVA is een professionele talentenacademie voor meiden, waar talentvolle amateurspeelsters trainen, wedstrijden en toernooien spelen op hoog niveau.