• De voetbalvereniging Sportclub Neede is een zondagvereniging en werd op 19 april 1919 opgericht. Vanaf het begin speelt de vereniging op sportcomplex ’t Haantje aan de Kronenkamp te Neede.

Tot 1980 was café-restaurant ’t Haantje de uitvalsbasis van de vereniging. In datzelfde jaar werd een eigen clubgebouw in gebruik genomen, dat in 1996 drastisch werd uitgebreid met een aantal kleedkamers. Ter verfraaiing van het complex werd in 1989 een tribune gebouwd en in gebruik genomen. In 1993 werd de club verrijkt met het 4e veld. Dat veld werd in 2009, in ruil voor een groot en een minikunstgrasveld, afgestaan aan de gemeente Berkelland.

Van de oorspronkelijk uit uitsluitend mannelijke leden bestaande vereniging is Sportclub Neede gegroeid naar een club waar voor iedereen een (voetbal)plaats te vinden is. Zo heeft de jeugd in de loop der jaren een belangrijke plaats ingenomen, is dames- en meisjesvoetbal gemeengoed geworden. Er is binnen Sportclub, sinds 1989, ook plaats voor de mindervalide voetballer.

De vereniging is aangesloten bij de K.N.V.B. district Oost.

In de loop der tijd is de vereniging uitgegroeid tot een bruisende en per heden liefst ruim 700 leden tellende sportorganisatie die een zeer voorname plaats in de Needse gemeenschap inneemt.